Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Evenimente
Ştiri
Galerie foto / video
Parteneri
Premii
Contact


Acum, ai acces direct la cele mai noi vinuri din portofoliul Vinarte, selectii rare de colectie, editii limitate in sticle magnum cat si la materiale promotionale purtand sigla noastra.
Viziteaza»



E-mail
 

 Francais English

 

ŞTIRI

 27.04.2015 - Echipa Vinarte Romania in ziarul Top Business.

 

7 iunie 2014 - Un nou succes al celebrului Prince Matei, care a obtinut medalia de argint la Sofia, cu ocazia The Balkans International Wine Competition 2014. 

 

8 mai 2014, Recenzie Degustare Vinarte

Sursa: www.rovinhud.net

Autor: Szövérdfi-Szép Zoltán

«20 pentru Ianis, Alex si Radu»

O nouă ediție «20 pentru Ianis, Alex si Radu» a avut loc miercuri, 7 mai la Enoteca de Savoya din Timișoara. De data aceasta a revenit prietenul nostru vechi, Vinarte, și nu pot să nu-mi amintesc de începutul colaborării noastre.

S-a făcut să ne cunoaștem cu Costel Cainamisir (directorul național de vânzări Vinarte) la VinVestul din 2012. Am povestit mult despre vinuri, știu că am stat mai bine de o oră la stand, cu scuipătoarea proprie în mână, de altfel am fost singurul cu asemenea ustensile la mine. După ceva vreme, când mi-a venit ideea cu degustările pentru copii, i-am scris un mail să aflu ce părere are de idee și să-și aducă aminte de mine am terminat cu «știi, sunt tipul ăla înalt cu scuipătoarea :) ». La 3 minute după ce am trimis mailul m-a sunat și primul lucru pe care mi l-a zis: «Da, Zoli. Facem, bineînțeles!», apoi ne-am salutat și prezentat. :)

Așadar, ieri am avut plăcerea să ne bucurăm din nou de vinurile Vinarte și de două surprize de final de care s-a îngrijit Alexandru Păstrăv, reprezentantul casei de vinuri la eveniment, dar să le luăm pe rând:

  • Cuvee d’excellence Riesling 2012

Un vin plăcut, cu un nas fructat, de citrice și piersici cu puține note vegetale. Aciditatea bună iar notele amărui din post gust fac din el un vin perfect pentru zilele calde de vară.

  •  Cuvee d’excellence Sauvignon Blanc 2012

Pipiul de pisică îl simt doar cei care au avut parte de pisici mult timp J Este undeva în spate, ascuns bine. Vinul este unul foarte plăcut, susținut de o aciditate plăcută. Alunecă ușor deși are personalitate și corp.

  • Nedeea 2011

Multă lume s-a îndrăgostit de vinul acesta aseară. Cupaj de fetească neagră, negru de drăgășani și novac, fructat, ușor dar frumos, cu un post gust surprinzător de lung pentru un vin ușor, cu note de vișine și cireșe amare. Un vin la care poți liniștit povesti cu prietenii ore întregi și multe sticle. Ideal este să fie un pic răcit, cam la 15 grade.

  • Prince Mircea 2010

Un merlot tipic cu note de vișine și fructe negre în nas. Corpolent, taninuri rotunjite, și din nou cu vișine și în gust la care se adaugă ciocolată neagră, tutun, cafea și un pic de fum. Post gustul lung și elegant. Aici avem déjà nevoie și de o gustare iar poveștile încep să devină mai profunde.

  • Soare 2007

Un cabernet sauvignon care la desfacerea sticlei te lovește cu note de iod, dar după ce se bucură de aer un pic, aceste note vor fi dominate de condimente și prune. Taninurile sunt catifelate, iar corpul pronunțat este decorat de ciocolată amară, porumbe, fructe negre. Post gustul lung și elegant. Vin perfect pentru o mâncare serioasă de vânat.

La final Alex, ajutat de prietenul Sipos Gabriel, ne-a mai pregătit o surpriză. O sticlă de Prince Mircea 2010 pictată și o sticlă de Soare într-o cutie de lemn pictată și ea cu simboluri viticole.

Deși am fost doar în jur de 25 de persoane licitația pe cele două surprize a mers foarte bine, astfel că sticla de Mircea și-a găsit stăpânul pentru 100 lei iar Soarele strălucește la norocosul cumpărător pentru «doar»350 lei. :)

A fost o seară cum ne-am obișnuit deja. Ca în familie, cu oameni frumoși, vinuri elegante, dezbateri și discuții plăcute. Toate acestea pentru trei copii minunați care ne fac lună de lună să ne întâlnim și să savurăm vinuri frumoase.

Mulțumesc din nou Vinarte pentru vinuri, Enoteca de Savoya pentru locație, Sipos Gabriel pentru picturi și Alex Păstrăv pentru atmosfera frumoasă și vinurile prezentate cu pasiune.

Bineînțeles fără cei care participă, degustă și licitează nu ar avea niciun sens așa că vă dau întâlnire din nou pe 11 iunie la următoarea degustare!

 

17 aprilie 2014, Recenzie Degustare Vinarte

Sursa: www.pistoanebaricate.blogspot.ro

Autor: Iulian Grigorescu

Conspiratia I.A.Z. - ep. 2

     Dragi prieteni,
Dupa cum am anuntat, iata ca s-a intamplat: continuarea evenimentului «Conspiratia I.A.Z.». Cum nu stii? Pai daca ai lipsit... ca doar te-am anuntat. Las ca n-au intrat zilele-n sac; dar macar sa-ti spui ce-ai pierdut:
Pai ai ratat sa mergi prin ploaie. Dar ce ploaie! Ploua de te topea! Ah, da, hai ca ma iau cu vorba si pierd firul ploii, pardon, actiunii: deci, ai ratat sa mergi prin ploaie pana la Casa P.S.Goanga, unde intr-o atmosfera calda si intima, asteptau sa va incante simturile, vinuri, artisti, prieteni dragi etc.
     Gata, ca spun tot! Pai dornice sa fie degustate, au asteptat cuminti, vinurile oferite de Vinarte.
Urare de bun venit ne-a facut gazda noastra, Dl. Director Mircea Ciucasu, caruia ii multumim si pe aceasta cale pentru gazduire. Dar cum nu se putea sa fie o simpla degustare de vinuri, ne-au incantat auzut cu minunate recitaluri, cei din Trupa Generatii, condusi cu maiestrie de dl. Prof. Dumitru Popescu, dar si de recitalurile de chitara clasica sustinute de talentatul elev al Liceului de Arte «H. Darclee» din Braila - Madalin Nedelcu. Vinurile? A, da, vinurile! Vinurile au fost minunate si au
acoperit o mare diversitate de preferinte, insa departe de a epuiza toata paleta oferita de Vinarte. Astfel ca Iulian Grigorescu, adica eu, am prezentat cu mare bucurie un Riesling - Cuvee Dˊexcellance, proaspat, savuros, apoi un Roze - Vinarte Terase Danubiene... stomacul? a, nu, stomacul nu s-a suparat pentru ca n-a fost chiar gol, am avut ceva gustarele oferite de Restaurantul Privighetoarea. Cu bucurie am trecut la povestirea unui vin deosebit - Nedeea - si am constatat cu bucurie ca participantii la degustari prind curaj de la un eveniment la altul si incep sa-si spuna parerile, simtamintele etc. Asa s-a intamplat si de data
aceasta povestind cu participantii si despre Prince Mircea, vinul cu care am incheiat seria de rosii, dar si Tamaioasa Romaneasca, pariul reprezentantului cramei - David Nicolae care a lasat pentru incheierea degustarii, acest vin alb; vin prezentat de somelierul de serviciu - Cristina Grigorescu.
     Eheheii, dar sa nu uitam de ce ne-am adunat la acest eveniment! Pai, pentru ce altceva decat sa ajutam un copilas talentat, pe numele sau Andreea Husanu, artist plastic talentat, studenta la Cluj, dar care, din pacate nu a putut ajunge cu lucrarile sale la eveniment. Am primit insa promisiunea ca va pregati o expozitie cu prima ocazie. Tot in scopul caritabil, am primit de la Vinarte, spre licitare, o sticla deosebita: Prince Matei -2001 Magnum, cu autograful dlui. S. Faleschini; dar si 2 sticle de Prince Matei 2009. Si nu inchei fara sa va spun ca doar cei prezenti au aflat ca timp de o saptamana, la magazinul specializat Vinus Mundi, pot cumpara vinurile prezentate cu o reducere de 10 %. Sîc!

     Desi spatiul a fost mic, vremea potrivnica, iar participarea restransa, noi, cei prezenti, ne-am simtit minunat, ne-am bucurat de vinurile create cu mare arta de cei de la Vinarte si ne-am dat intalnire si in alte imprejurari imprejmuite tot cu vin...

 

 

 

 

 
        5 stele și jumătate din 7

17 ianuarie 2014, Recenzie Castel Bolovanu

Sursa: www.dariuswine.blogspot.se

Autor: Darius Pripon

       E lună plină, cerul e curat ca lacrima, iar frigul îngheață fiecare rază de lumină antropică sau naturală. Peisajul își cere tributul necurat ... un capricorn, așa că pe nerăsuflate, am deschis o sticlă de Castel Bolovanu Cabernet Sauvignon, 2010, Vinarte, podgoria Sâmburești, aka: purtătorul de coarne de aur.
      Sângerează lent, voluminos, vâscos și călduț, își etalează aromele ferme și bine conturate de coacăze, mure , magiun afumat, piele, vanilină și piper verde. Mirosul ațâță instinctul fără a se poticnii în complezanțe, te mână să îmbuci din carnea-i vânată.       Carne de-o textură medie, cu taninii bine clădiți, astringent, sec și serios. Post-gust-ul e lung și anesteziază cavitatea bucală. E exact ce mă așteptăm spre bucuria mea. Un Cabernet Sauvignon old-school sau mai bine spus... Nu de Lumea nouă!
      Din câte văd: are nebunească ambiție de a fi el însuși, fără povești cu drojdii, enzime, tanini și multe alte dopante vinicole.
 
        PS: alăturați-i vinului carne(steak, mușchiuleț de porc cu ciocolată amăruie)
 
        5 stele și jumătate din 7

 

Interviu Costel Cainamisir

Sursa: www.topwines.ro

Autor: Mihail Galatanu


De când lucrați pentru VINARTE, domnule COSTEL CAINAMISIR – și ce înseamnă acest lucru, efectiv, pentru dumneavoastra?
Lucrez în Vinarte din 14.04.2003, deci de mai bine de 10 ani. Vinarte este a doua familie pentru mine, o parte din sufletul meu este aici, am văzut cum creşte, cum se dezvoltă zi de zi, aşa cum îmi văd copilul (am un baiat care a împlinit 10 ani).

De ce consideraţi ca putem spune, apasat, ca VINARTE este un brand?
Un brand este pâna la urma o imagine solida, consistentă, a calităţii, dar şi garanţia permanentă a respectării promisiunii făcute clienţilor. De aceea Vinarte este un brand, mai mult, un brand românesc de succes.

Dacă ar trebui să aducem în discuție un paradox, nu e un paradox ca, poate, PRINCE MATEI este mai cunoscut decât VINARTE?
Mona Lisa este creaţia lui Leonardo da Vinci. Toti stiu de pictură, creatorul este câteodata în umbra. Prince Matei este copilul Vinarte, un simbol al gândirii noastre, ne bucurăm că este foarte cunoscut şi iubit.

Cum l-ați întâlnit pe domnul Sergio Faleschini?
Pe domnul Sergio Faleschini îl cunosc de la începutul activităţii mele în Vinarte.

Cum vedeți echipa actuală de la VINARTE? Poate fi socotită “piesa-forte” a brandului?
Echipa Vinarte are o evoluţie similară pieţei de vin din România. Îşi adaptează structura conform tendinţelor şi solicitărilor actuale (precum o trestie care se apleaca în vânt, rezistă şi zâmbeşte în ziua de mâine).

Cum arată profilul NEDEEI, cea mai noua creație din brandul VINARTE?
Vinul Nedeea este nascut din dorinta de a oferi bucurie românilor. este de fapt spiritul nostru, plin de viaţă, cu emoţii şi sentimente multe, cu arome proaspete şi cu dorinţe de a trăi intens, pasional. Este pe scurt, românul din fiecare.

Novac, Negru de Drăgășani şi Fetească Neagră: cum se comportă toate aceste trei împreună, în primul „assemblage” cu puternic specific românesc?
Ţara în care fluviile, câmpiile şi munţii îşi unesc forţele, ţara în care Oltenia, Muntenia, Transilvania, Ardealul, Moldova, au un singur numitor comun, România, este casa în care Nedeea s-a născut ca o familie cu doi fraţi (Novac, Negru de Drăgăşani) şi o soră (Feteasca Neagră) care se ajută şi se iubesc deopotrivă.

Ce moment a fost cel mai important în cariera dumneavoastră?
Momentul în care am fost numit director comercial şi momentul în care Prince Matei 2001, a primit medalia de aur la «Concurs Mondial du Merlot» în 2009, la Lugano, Elveţia. Am simţit emoţiile la intensitate maximă, am simţit medalia şi pe gâtul meu. Dacă după 10 ani încă mai fac parte din familia Vinarte, atunci probabil că cel mai important moment în cariera, a fost sosirea mea în Vinarte.

Sâmburești, Vila Zorilor/Dealu Mare, Stârmina, care loc va este cel mai drag? Şi de care terroir vă simţiţi cel mai legat?
Sâmburesti – Olt, este locul în care simt sângele cum curge mai repede prin vene, sunt şi voi rămâne mereu Oltean!!

 

Luni, 26 august 2013 - Despre vinul românesc în 10 întrebãri cu dnul Sergio Faleschini (Partea I)

Sursa: www.provin.ro

Autor: Dan Micuda

În cadrul serialului în care vã prezint interviuri luate producãtorilor români de vin, ajungem astãzi la Vinarte. Firmã cu istorie şi tradiţie pe piaţa autohtonã (anul acesta s-au împlinit 15 ani de când a fost înfiinţatã), Vinarte nu face şi nu a fãcut niciodatã mare caz de «cat de premium» sunt vinurile pe care le produce. Dar o demonstreazã.

Trei crame în trei podgorii diferite (Stârmina, Sâmbureşti şi Dealu Mare), douã vinuri de top pe piaţa de la noi (Prince Matei şi Soare), cu verticale care au arãtat consistenţã în calitate plus un raport preţ/calitate pe toatã gama de vinuri  peste media pieţei autohtone, sunt argumente care mã fac sã plasez Vinarte în topul producãtorilor autohtoni.

Dupã ce o lungã perioadã de timp au fãcut alãturi de SERVE muncã de pionierat, contribuind în mod activ la renaşterea postdecembristã a vinului românesc, viziunea lor despre acesta, mãsuratã în ani de experienţã internã şi internaţionalã, conteazã.

Astãzi o sã vã prezint o primã parte din mini-interviul pe care dnul Sergio Faleschini, preşedintele Vinarte şi în acelasi timp unul dintre acţionari, a avut amabilitatea sã mi-l acorde. Aşadar:

1. Vinarte este una dintre primele companii private producãtoare de vin de calitate apãrute dupã revoluţie şi putem spune cã, raportat la piaţa româneascã, aveţi o lungã istorie în spate. Ce anume v-a determinat sã investiţi în acest domeniu şi care  este filozofia dupã care aţi construit Vinarte?

Mulţi nu ştiu cã România are un potenţial viticol enorm destinat pentru vinuri de calitate. Poate numai Franţa se poate bucura de un asemenea dar de la Dumnezeu.

Plecând de aici, ţelul nostru a fost sã producem numai vinuri de calitate pe care le «merita» acest pãmânt. Am ales trei domenii cu identitãţi diferite de sol şi climatologie, din cele mai prestigioase zone viticole astfel încât, pe lângã calitate sã avem şi o diversificare a vinurilor. La Dealu Mare soiul ideal este Merlot-ul, la Stârmina-Mehedinţi ideal pentru Negru de Drãgãşani, Novac şi Sauvignon Blanc, la Sâmbureşti – Cabernet Sauvignon.

2. Cum a evoluat vinul românesc în toţi aceşti ani de când vã aflaţi în piaţã şi unde credeţi cã ne aflãm acum?

Când am venit noi în anii `90, piaţa româneascã era inundatã de vin de calitate mediocrã sau fals. Se pierduse noţiunea de vin, într-o ţarã unde tradiţia viticulturii se pierde în istorie.

Vinul produs de noi a şocat piaţa româneascã şi cea strainã. Participarea la concursuri şi târguri internaţionale ne-a adus numeroase medalii. Dupã noi, cu trecerea anilor, au apãrut şi alţi producatori de elitã, exigenţa consumatorului a început sa creascã, au apãrut supermarketurile, marile magazine etc. care au influenţat pozitiv evoluţia consumatorului.

Acum asistãm la o renaştere a viticulturii româneşti, au apãrut plantaţii cu soiuri nobile, reducându-se cele hibride sau bolnave, s-a îmbunãtãţit tehnologia de vinificaţie şi maturare a vinului, au apãrut din ce în ce mai mulţi producãtori cu vinuri bune. Începe sã fie apreciat vinul românesc în strãinãtate.

3. Consideraţi vinul românesc ca fiind competitiv la nivel mondial? Ce ar trebui fãcut pentru a-i creşte vizibilitatea pe pieţele externe?

Pe plan mondial suntem abia la început de drum. România pãstreazã încã o imagine proastã în lume.

Pentru a schimba aceastã imagine trebuie în primul rând sã creştem calitatea pe ansamblu în România şi dupã aceea sã ne impunem peste graniţã. Cu câţiva producãtori de elitã pe care-i avem azi într-o lume a vinului unde concurenţa este acerbã şi unde exigenţa calitãţii se impune din ce în ce mai mult, nu vom reuşi sã ne impunem decât în mod izolat. Va trebui sã treaca anii, pãmântul românesc sã fie acoperit cu plantaţii nobile, bine îngrijite, sã avem producãtori serioşi, pasionaţi, care sã nu urmãreascã un câştig imediat.

Cred cã avem nevoie de 20-25 de ani sã realizãm acest lucru.

Va trebui sã participam activ la multe evenimente internaţionale, târguri, saloane etc. pentru a face cunoscut vinul românesc şi prin calitate sã câştigãm pieţele externe, schimbând astfel imaginea vinului românesc în sens pozitiv. Statul va trebui sã sprijine aceastã acţiune. Vinul, pentru o ţarã ca România, este o minã de aur şi un mare ambasador. Depinde cât se înţelege acest lucru de cãtre autoritãţile române.

Vinul în Franţa, Italia este o emblemã naţionalã, un brand de ţarã care poartã cu el tradiţia, istoria, cultura acestor ţãri în toatã lumea.

Va trebui sã dãm prioritate soiurilor româneşti în detrimentul soiurilor internaţionale.

Un strãin va fi mult mai atras de o Feteascã Neagrã sau o Tãmâioasã care nu se produce decât la noi, faţã de un Merlot sau Sauvignon care se produce în toatã lumea.

Italia s-a afirmat în anii `60 pe piaţa mondialã cu soiurile autohtone, iar acum dominã aceastã piaţã cu Barolo, Chianti sau Amarone obţinute din soiuri autohtone.

4. Care credeţi cã este gradul de maturitate şi educaţie al consumatorului român de vinuri? Vi se pare cã acesta a rãmas cumva în urma procesului de creştere a calitãţii vinurilor româneşti din ultimii ani?

Consider cã, consumatorul român a rãmas puţin în urmã din douã motive:

a) Viticultura româneascã s-a dezvoltat într-un ritm foarte rapid în ultimii ani cu efect pozitiv asupra calitãţii vinurilor.

b) Educaţia consumatorului român a evoluat mai lent fiind obstacolatã de gradul de educaţie al acestuia şi nu în ultimul rând de lipsa posibilitãţilor materiale care îndreaptã azi cca 70 % din populaţie sã consume vin de proastã calitate sau vin fals care se oferã la preţuri derizorii.

Cam atât deocamdatã. Data viitoare vom vorbi (ca întotdeauna) despre preţuri, verticale, insolvenţe şi planuri de viitor.

 

 

 
 
acasa despre companie domeniile vinarte vinurile vinarte
Site realizat de as design - web design timisoara